Flottans Män i Karlskrona – ingår i Riksförbundet Flottans Män – och är en opolitisk lokalförening för Karlskrona med omnejd och har till ändamål:
·        Att i samverkan med Riksförbundet bedriva Försvarsupplysningsverksamhet.

·        Att som ideell förening med öppenhet beträffande medlemskap främja verksamheter av intresse för medlemmarna.

·        Att utgöra en föreningslänk mellan dem som tjänstgör och dom som tjänstgjort vid Marinen.

·        Att vårda Flottans traditioner men också följa det moderna sjöförsvarets uppgifter, verksamheter och utveckling såväl inom som utom landet.

·        Att genom fri och otvungen samvaro på gemensamma minnens grundval främja ett gott kamratskap mellan föreningens medlemmar och med liknande föreningar.

Tillsammans förfogar vi alla Flottans Män över värdefulla tillgångar, exempelvis vår tidskrift ”FLOTTANS MÄN”.

Årsavgiften för medlemskap är fn. 250:-/år.

Under året eftersträvar vi att:

·        Genomföra 6-7 ”torsdagsmöten” med ärtsoppa och ”tillbehör” – även andra rätter kan förekomma – allt till självkostnadspris och vid varje möte har vi något tema bestående av föredrag, musik etc.

·        Genomföra någon aktivitet under sensommaren ex grillning/motsv.

·        Bussresa (-or) med skiftande resmål.

·        Julksamkväm.

·        Flaggvakt vid 1.advent i Amiralitetskyrkan.

green trees on cliff
ship helm
black and white sailboat in body of water during sunset
FM logo

Kalendarium

maj
17:00 Studiebesök Militärhemmet.
Studiebesök Militärhemmet.
maj 23 kl. 17:00
Studiebesök Militärhemmet. Samlingg 1700. Rundvandring ledd av Håkan Friberg. Därefter landgång med lämplig dryck. Kostnad 100:- Anmälan till Per Nejdefelt.
maj
ons
heldag Veterandagen firas i Karlskrona.
Veterandagen firas i Karlskrona.
maj 29 heldag
Veterandagen firas i Karlskrona i ett samarrangemang mellan Marinbasen och F17. Program och plats meddelas senare.
aug
16:00 Grillfest.
Grillfest.
aug 15 kl. 16:00 – 21:00
Grillfest Sönstavik/Freja. Samling 1600. Sista anmälningsdag: eso Kostnad: eso Anmälan till Per Nejdefelt.
sep
18:00 Föredrag.
Föredrag.
sep 12 kl. 18:00 – 21:00
Föredrag, ”Religion och mission”, av Amiralitetspastor Daniel Bremert. Plats: Freja. Kostnad ej fastställd. Anmälan till Per Nejdefelt.
okt
18:00 Oktoberfest.
Oktoberfest.
okt 17 kl. 18:00 – 21:00
Oktoberfest i Freja. Vi kör enligt tidigare koncept med någon överraskning! Kostnad ej fastställd. Anmälan till Per Nejdefelt.