Verksamhetsberättelse

Föreningen:

Vi har under året haft 89 medlemmar
Avlidna 2020
Göran Persson, mars, han var under lång tid styrelsemedlem, vice ordförande, klubbmästare och stugvärd
Björn Ericson, juli, han var styrelsemedlem, kassör, stugvärd och stugfogde samt medlem i sång och musikgruppen under lång tid.
Avlidna 2021
Lennart Paulsson, februari, han var vår hedersmedlem och äldste medlem i föreningen som skänkt ett flertal konstverk till oss.

Styrelse

Ordförande           Sewe Lindberg
Vice Ordförande   Bengt Mars
Kassör                   Göran Fridh
Sekreterare           Nils Odenberger
Ledamot               Bo Ringdahl, ansvarig för föreningsstugan
Ledamot               Irene Ericson
Ledamot               Lars Ingvar Elofsson
Adjungerad          Britt Marie Landgren, bokningsansvarig för klubbstugan

Revisorer             Tord Hallberg, Lars Erik Johansson

Övriga funktioner
Valberedning  Lars-Erik Johansson, Bertil Carlsson
Riksstyrelse Flottans män ledamot valberedning Sewe Lindberg
Webmaster          Sewe Lindberg
Ledamot styrelse Lars Ingvar Elofsson

Inre verksamhet 2020Under verksamhetsåret kunde vi, med de restriktioner som då fanns, genomföra en grillträff den 15 september. Det serverades potatissallad och grillad fläskfilé. Kaffe och hembakad kaka. Ett
trettiotal medlemmar njöt av strålande väder och trevlig samvaro. En tyst minut hölls för Göran Persson och Björn Ericson som avlidit. Månadsmötet den 12 oktober genomfördes utan gästföreläsning på grund av rådande corona situation. Vår ordförande redogjorde för läget i föreningen och planeringen av en större renovering av vår lokal, som styrelsen tänkte påbörja medan all uthyrning ändå är vilande. Även denna gång hade ett trettiotal medlemmar anslutet.

Vi har under senhösten samt nu i början på året målat om i kök, 3 toaletter samt hallen.
Vi håller på att renovera i stora salen där vi bytt två plankor i golvet, målat väggarna samt kommer att slipa och lacka furugolvet. Dansgolvet kommer vi att olja in när allt är klart.
Slutord
Alla Flottans mäns föreningar har fått ett värdförband och vi fick F17 i Kallinge.
Spontant känns det som vi drog en vinstlott, vi har ett mycket bra samarbete och stöd med bland annat porto/kuvert till våra utskick.
Vad vi önskar nu är att vi alla snarast blir vaccinerade och kan börja träffas igen till vårt fina kamratskap och den goda anda som finns i föreningen.

Vi planerar för att träffas och grilla så fort det är möjligt och att få träffas igen

Sewe Lindberg                                                               Bo Ringdahl

Bengt Mars                                                                     Irene Ericsso

Göran Fridh